torsdag 31 maj 2007

Vem vill vara med?

Nej jag är inte nöjd. Och jag hoppas att du inte är det heller. Det finns så mycket som behöver göras, och det är så få som verkligen gör det.
När jag skapade namninsamlingen mot pedofil.se tog det tre dygn att samla ihop dryga 500 namnunderskrifter. Folk gjorde polisanmälningar och tipsade. Och tre dygn senare var sidan borta.
Men jag är övertygad om att den snart dyker upp igen, på ett annat ställe. Och jag vet att det finns läskigt många likadana sidor där ute. Sidorna går inte att ta bort eller förbjuda, för att det i sverige råder yttrandefrihet. Folk startade tillochmed en namninsamling i protest mot min namninsamling för att de ansåg att jag (och alla som skrev på) hotade den svenska yttrandefriheten. "Yttrandefriheten är grundvalen i vårt fria, västerländska samhälle" stod det att läsa, och orden ekade i mitt huvud. Vårt fria, västerländska samhälle är så fritt att vuxna människor tillåts uttrycka sin lust att förgripa sig på våra barn. De får plats att rättfärdiga sitt beteende och får, som det så fint stod på sidan, "så ett frö till acceptans".
Nej det är inget skämt, och nej, det finns inget man kan göra så länge de håller sig inom gränserna så inte yttrandefriheten övergår i kränkning, uppmaning till brott osv.

"I Finlands grundlag kap 2 § 13 finns en klausul som begränsar yttrandefriheten med hänsyn till skydd av barn." Varför inte i Sverige?

Jag tänker att någonstans måste allt det här vara på låtsas. Men nej.
Så sedan tänker jag att någonting måste göras. Och det tänker jag göra, och jag vill ha er allihopa med mig. Varenda en som skrev på den där listan och hundratals till, för att kräva att den svenska regeringen tar sitt ansvar och lagstiftar till fördel för våra barn.
Är du med mig?

Vi börjar med en namninsamling som liknar den förra, men nu tar vi ställning mot ALLA sidor av den här typen som härstammar från sverige. Vi kräver att någon tar ansvar. Vi jobbar aktivt för att sprida ordet vidare.

Vidare tipsar vi varandra när vi får nys om en ny sida eller något liknande. Vi polisanmäler, kontaktar webhotell och tipsar media och rättsorganisationer.

När vi möter utsatta tar vi vårt ansvar för dem precis på samma sätt som vi gjorde när vi skrev vårt namn på den där listan. Ingen utsatt ska behöva känna sig ensam eller skamsen.

Vi allierar oss med varandra.

Ställer du upp? Maila till fridfulltbarn@hotmail.com så finns du med på vår tipslista.
Gå till www.namninsamling.com/fridfulltbarn och skriv på det allmäna ställningstagandet.
Och för ordet vidare!
Jag behöver er och det gör alla våra barn också.


/Tabitha

Inga kommentarer: