lördag 9 juni 2007

Svar på en av många kommentarer

Ja, jag får en del kritik för det jag gör. Men oftast tänker jag att det är slöseri att ägna energi åt att bemöta irriterade kommentarer och frågeställningar. Men här har vi en som jag gärna vill dela med mig av för att förklara för er alla som undrar varför jag gör det här på det sätt jag gör det...

"Kim sa...
Om du tycker att sidans argument är felaktiga vore det väl lämpligare att starta en sida där du bemöter dem? Om jag tycker att, t ex, Centerpartiet kommer med helt uppenbart felaktiga påståenden bemöter jag dem. Det är så man brukar bete sig i en demokrati, och det är, framför allt, så man bör bete sig.

Hittills jag jag inte sett en enda argumentering till varför sidan har felaktiga påståenden eller slutledningar. Ska det tolkas som att de har rätt? Eller att alla "kritiker" är för lata för att läsa vad som står? Eller att de må ha fel eller rätt, men "kritikerna" saknar helt kunskap i ämnet eller förmågan att göra korrekta slutledningar?
Nej sätt igång och bemöt dem nu (gärna lite högre nivå än "de har fel [för det känner jag i ryggmärgen]!!"), nu verkar det pinsamt nog som att det är de som skulle ha rätt. De använder sig åtminstone av vetenskapliga undersökningar och försöker dra slutsatser. Det är möjligt att undersökningarna är dåliga (eller inte visar det som de påstås visa) och slutsatserna inte följer av undersökningarna, men det är i alla fall mer än vad "kritikerna" hittills presterat (vilket är ingenting). "

Jag avsäger mig att jobba för att bemöta informationen som finns på sidan pedofil.se, detta för att jag inte ser att det finns något behov av detta. Skulle sidan enbart handla om hur man definierar "pedofili/pedofilen" samt hur dessa bemöts i samhället skulle det vara en annan fråga, men eftersom sidan beskriver hur det kan vara rätt att ha sex med barn och talar om detta som om det vore en mänsklig rättighet att ha en sådan relation så tycker inte jag att det finns någon anledning som helst att bemöta den informationen med motargument eller diskussion. För det finns inget att diskutera.
Kritikerna har, till skillnad från många andra, en väldig massa kunskap i området och har läst texten noggrannt och väl. De känner till de vetenskapliga undersökningar som gjorts, de jobbar med både förövare och utsatta, i vissa fall har de egen erfarenhet i området. Det handlar alltså inte om lathet, utan om en förmåga att välja vilket man lägger sin kraft på, att motargumentera löjliga påståenden och överbevisa flummig "vetenskaplig" information, eller att föra en aktiv kamp för barnen. Skulle du sätta dig in i ämnet skulle du förstå att det mesta som står på sidan är bullshit...Trist att de med sin vinkling till pedofilernas fördel har fått dig att tycka att det verkar vara de som "har rätt".
Jag väljer mina kamper med stor försiktighet.
men hänvisar till dessa sidor med information och bemötande av dessa frågor:
http://www.consequentia.se/?page=28

/Tabitha

1 kommentar:

Anonym sa...

då mannen ifråga anser att jesus var pedofil när han skrev: -låt barnen komma till mig, så förstår man vikten av att inte diskutera, han har ju bara bestämt sig för att pedofili är rätt, inget argument biter på honom. jag har haft brevkontakt med honom.
för att ha en diskusion och argumentera, så behöver båda sidor vara öppen för detta, eller?`/ mirran